Das Leben der Anderen

burası benim çöplüğüm, neden bin yıllık filmleri buraya iki satır yazıyorsun demeyin, kalbinizi kırarım. bak bir sürü şahane site var zaten, o şekilde yani.

livesofothers

bu filmi de izleyeli belki oldu 50 sene bilemiyorum, arşivde görünce hem kendime hem de okuyan 3-5 kişiye hatırlatayım dedim. yoksa filmin teknik detaylarıyla, göndermeleriyle vs pek alakam yok, şey olmasın sonra.

çok şahane film, zaten imdb ile hem fikir olduğum az film var, biri de bu, 8,5 imdb puanı.

2006 yapımı, almancaydı galiba, emin olamadım şimdi, bi sn bakıyorum hemen… evet öyleymiş. bu arada almanca mıydı diye bakarken yine filmin yarısını izledim, iyi oldu.

the-lives-of-others

doğu almanya yılları. saçmalığın daniskası, devlet vatandaşını dinliyor gizlice, izliyor, takip ediyor, tehdit ediyor, cezalandırıyor, vuruyor, kırıyor. (paralel evrenlere inanır mısın?). bizim ajan da gizli kapaklı işler peşinde koşan bir vatan haininin peşine takılıp, eve dinleme cihazları yerleştirmeler, kameralar kurmalar, türlü hınzırlıklar peşinde.

tabi bu arada sohbetleri dinliyor, çalan müzikten faydalanıyor, hani biraz daha zorlasan burası kasıyor msn var mı diye soracak, lakin sene 85 falan civarı. hafif devletin sözünden ve emrinden kaymalar yaşamaya başlıyor.

neyse, gel zaman git zaman duvar yerle yeksan, eski defterler kuruluyor, arşivler açılıyor, vs.

livesofothers

çok detaya girmeyelim, sonu da başı da güzel film, vaktiniz mi var, takın izleyin. hem o dönemi biraz anlatıyor hem de çok yormadan izlettiriyor.

darısı başımıza.

hadi hazır okuyorken kısa bir bilgi notu (vikipedi):

Berlin Duvarı, Doğu Almanya vatandaşlarının Batı Almanya’ya kaçmalarını önlemek için Doğu Alman meclisinin kararı ile 13 Ağustos 1961 yılında Berlin’de yapımına başlanan 46 km uzunluğundaki duvar.

Batı’da yıllarca “Utanç duvarı” olarak da anılan ve Batı Berlin’i abluka altına alan bu betondan sınır, 9 Kasım 1989’da Doğu Almanya’nın, isteyen vatandaşların Batı’ya gidebileceğini açıklamasının ardından tüm tesisleriyle birlikte yıkıldı.

4 R

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s